یکی از درختچه های تزئینی بسیار زیبا شمشاد طلایی است که در انواع مختلف در مراکز خرید ارائه می شود که با توجه به نوع و کیفیت، قیمت متفاوتی دارد. برای خرید شمشاد طلایی با بهترین قیمت به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید. در ادامه مطلب از روش های تکثیر آن و نکات مهم در رشد شمشاد طلایی به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

خرید انواع شمشاد طلایی با بهترین قیمت در تهران

روش های تکثیر شمشاد طلایی

روش های تکثیر شمشاد طلاییاین گیاه را از طریق بذر یا قلمه زدن تکثیر می کنند که معمولا از ساقه های افقی  و سفت آن برای انجام قلمه بهره می برند و فصل تابستان مناسب تر است که یک سوم از قلمه ها را در گلدان قرار داده و با استفاده از پلاستیک آن را پوشانده تا محیط کشت رطوبت خود را حفظ نماید و به آبیاری مناسب نیاز دارد و باید از تابش مستقیم آفتاب دور باشد و در طی 4 تا 8 هفته قلمه ریشه می زند .

دارای رشد سریع بوده و گیاهی مقاومی است که دارای رنگی درخشان و زیباست. معمولا در هنگام خرید، فروشنده از نحوه تکثیر و نگهداری و آبیاری مورد نیاز آن توضیحات لازم را ارائه می کند.

انواع شمشاد عبارت است از:

  • شمشاد طلایی یا پرتقالی
  • شمشاد ژاپنی یا رسمی
  • شمشاد جنگلی یا خزری
  • شمشاد نعنایی

شمشاد طلایی برگ هایی ابلق و زیبا که متمایل به زرد و نارنجی کم رنگ است را داراست و برگهایش در فصل زمستان نیز حفظ می شود و نمونه های زینتی آن ارتفاع کمتری نسبت به انواع دیگر دارد.

برای خرید آن علاوه بر مراکز فروش گل و گیاه می توانید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده و از مزایای خرید غیر حضوری بهره مند شوید. با ورود به سایت انواع آن را با ذکر خصوصیات و جزئیات مشاهده نموده و پس از انتخاب و ثبت سفارش به نشانی شما ارسال می گردد که در وقت و هزینه ایاب و ذهاب صرفه جویی شده و امکان مشورت گرفتن را فراهم می نماید همچنین این مراکز به صورت بیست و چهار ساعت آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشند.

نکات مهم در رشد مناسب شمشاد طلایی

نکات مهم در رشد مناسب شمشاد طلاییبرای اینکه شمشادی شاداب و سرزنده با رشد خوب و سریع داشته باشیم باید روش های مراقبت و نگهداری از آن را بدانیم. این گیاه در سال اول به مراقبت بیشتری احتیاج دارد، آبیاری شمشاد طلایی معمولا هفته ای دو بار انجام شود و گلدان و اطراف ریشه باید رطوبت لازم را داشته باشد همچنین کوددهی نیز در فصل بهار مورد نیاز است.

این گیاه باید هر سال هرس شود و در خاک زهکشی و قلیایی رشد بهتری دارد. در مناطق گرم و مرطوب به خوبی رشد می کند که از آن برای زیبایی فضای سبز، پارک ها، باغ ها، فضای آپارتمان و حیاط منازل استفاده می کنند.